OK


NAV online adatszolgáltatás
2020.06.12.

Nyomtatható verzió  

Tisztelt Partnerünk!

Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét valamennyi szerződött partnerünknek egy fontos jogszabályváltozásra.

A 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról 2020. július 1-jétől hatályba lépő módosítása alapján a belföldi adózók közötti ügyletekről kiállított valamennyi számláról adatszolgáltatást kell teljesíteni a NAV felé. A kötelezettség az egészségpénztár nevére kiállított számlákat is érinti.

Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez előfeltétel az adózó regisztrációja a NAV oldalán. A regisztráció és a felhasználó-kezelés működéséről szóló részletes leírás a https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start oldalon érhető el.

A Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár által üzemeltetett számlarendszerben (volt MediSmart rendszer) generált számlákról* a rendszer akkor fogja az adatokat a NAV felé online továbbítani, amennyiben az adózó (Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztárral Elektronikus Számla Szolgáltatási szerződést kötött adóalany) a NAV regisztráció során - lehetőleg külön erre a célra létrehozott - egyik technikai felhasználó azonosítóit betölti a számlarendszerbe.

(*a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár és az adózó közt megkötött és hatályos Elektronikus Számla Szolgáltatási szerződés alapján az elektronikusan felküldött számlaadatokból készített számlák)
 
Erre azért van szükség, mert a patikai pénztárgépes rendszer a számla kiállításhoz szükséges adatokat csak továbbítja, és a számla a Generali számlarendszerében készül el, ezért ezeket az adatokat szintén a Generali számlarendszerének kell feladni a NAV felé.

A NAV regisztráció során generált

• technikai felhasználó bejelentkezési név
• technikai felhasználó jelszó
• technikai felhasználóhoz tartozó tanúsítvány kulcs
• technikai felhasználóhoz tartozó cserekulcs

a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár számlarendszerébe az alábbi linkről elérhető online felületen kell betölteni.

https://gateway.generalikartya.hu/Gen.NavX.Register/

Egy adóalanynak csak egyszer kell az adatokat betölteni akkor is, ha több telephelyet üzemeltet.

Az adatok betöltésének sikerességét az alábbi linken tudják ellenőrizni:

https://gateway.generalikartya.hu/Gen.NavX.Register/Home/Check

FIGYELEM:

A regisztrációs adatok teljes körű megadásának a hiányában a számlák nem kerülnek automatikusan továbbításra a NAV felé. A Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár, mint számlarendszer üzemeltető az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatok átadása hiányában az adatszolgáltatás elmulasztásáért semmiféle felelősséget nem vállal.

Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Elektronikus Számla Szolgáltatási szerződés 1. sz. melléklete (ÁSZF) 2020.07.01-től kiegészül az online számla adatszolgáltatási kötelezettség szabályozásáról szóló résszel. A dokumentum letölthető erről a linkről:

http://www.generalikartya.hu/letoltheto.php?a=download&id=187

Amennyiben a sikeres NAV regisztrációt követően az adatok feltöltését is sikeresen elvégezi, úgy a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár számlarendszerében generált számlákról a rendszer a kötelező adatok továbbítani fogja a NAV felé.
 
GY.I.K.
 
Az adatbetöltés során előforduló leggyakoribb problémák alapján néhány javaslattal szeretnénk segíteni a munkáját:
Kérjük, az adatokat másolással illessze be a
oldal jobb oldalon található mezőibe.
 
A Bejelentkezési névhez a technikai felhasználó bejelentkezési nevét kell beilleszteni.
 
Ha sikertelen a betöltés, a "Kommunikáció" feliratra kattintva, kérjük, nézze meg a 2. blokkban szereplő hibaüzenetet.
Ha jogosultsági hiba, akkor a
oldalon bejelentkezést követően a Felhasználók menüben, a saját számlák lekérése mellett adjon számlakezelési jogot a technikai felhasználónak, majd próbálja meg újra a NAV bejelentkezés és Mentést.
Ha autentikációs hiba, akkor valamelyik adatsor hibás, esetleg egy üres szóköz maradt az adatsorok végén. Kérjük, javítsa és próbálja meg újra a NAV bejelentkezés és Mentést.
Ha ezt követően is sikertelen az adatok betöltése a technikai felhasználó jelszavát meg kell változtatni szintén a NAV oldalán, és azzal megismételni az adatok rögzítését.
 
Figyelem: Egy adóalanynak csak egyszer kell az adatokat betölteni akkor is, ha több telephelyet üzemeltet.
 
Az adatok sikeres feltöltését követően, kérjük, a NAV oldalán már ne változtassa meg a technikai felhasználóhoz megadott jelszavát. Ha mégis, akkor ismételje meg az adatok feltöltését a Generali regisztrációs oldalán is.
 
Ha nem csak a Generali Egészségpénztár kártyás vásárlásainak az elszámolására használja a rendszert, hanem más Egészségpénztárak felé ezen keresztül küldi a számlákat (pl. Patika, Új Pillér, IZYS), akkor ha a NAV online számla oldalon korlátozást állít be a Vevőkre, akkor kérjük, hogy erre tekintettel tegye.
 
További részletes magyarázat:
A Felhasználó és a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár (továbbiakban Szolgáltató) közt megkötött és hatályos Kártyaelfogadói szerződés 4. sz. melléklete szerint a számlát főszabály szerint az Egészségpénztár nevére és címére kell kiállítani. http://www.generalikartya.hu/letoltheto.php?a=download&id=181
 
A Felhasználó és a Generali Egészség- és Önsegélyező Pénztár (továbbiakban Szolgáltató) közt megkötött és hatályos Elektronikus Számla Szolgáltatási szerződés értelmében a Szolgáltató vállalja, hogy az Eladó (jelen esetben a Felhasználó) helyett és nevében számlát állít ki azokból az adatokból, melyeket az Eladó az erre a célra kialakított csatornán keresztül részére megküld. Az Eladó kifejezett kötelezettséget vállal arra, hogy azokról a tételekről, amelyek vonatkozásában elektronikus számla kiállítására a Szolgáltatónak megbízást adott, számlát, vagy számlaadatot továbbított a Szolgáltató Elektronikus Számlarendszerbe más számlát nem állít ki.
 
A 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet 13/A. §[4] (1) pontja alapján a számlázó programnak (jelen esetben számlázó program a MediSmart eSzámla v1.1 Webservice) a gép-gép interfész használatához szükséges azonosító adatok megküldése mellett a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmát a számla, számlával egy tekintet alá eső okirat kiállításakor azonnal, XML-formátumban, az állami adó- és vámhatóság közleményében meghatározott módon és adatszerkezetben, elektronikus úton továbbítania kell az állami adó- és vámhatóság részére.
 
A 2007. évi CXXVII. törvény 10. sz. melléklete 2020.07.01-től hatályos verziója szerint az adóalany köteles az állami adó- és vámhatóság részére adatot szolgáltatni egy másik, belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére belföldön teljesített termékértékesítéséről - ide nem értve a 89. § szerinti termékértékesítést -, szolgáltatásnyújtásáról kibocsátott vagy kiállított számláról, számlával egy tekintet alá eső okiratról.
 
A 2007. évi CXXVII. törvény 10. sz. melléklete 2021.01.01-től hatályos verziója szerint az adóalany köteles adatot szolgáltatni az adó- és vámhatóság részére azon általa teljesített termékértékesítésekről, szolgáltatásnyújtásokról kibocsátott vagy kiállított számláról, számlával egy tekintet alá eső okiratról, amelyre e törvény rendelkezéseit kell alkalmazni a 158/A. § értelmében, kivéve azon termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról, melynek teljesítési helye a Közösség másik tagállama, és amely termékértékesítés, szolgáltatásnyújtás tekintetében az adóalany adófizetési kötelezettségének az Art. távolról is nyújtható szolgáltatásokat nyújtó adózókra vonatkozó különös szabályai szerint tesz eleget.
 
 



<< Vissza a főoldalra




Új szolgáltatók

Irinyi János Gyógyszertár Fiókgyógyszertára

Irinyi János Gyógyszertár

544. sz. Vision Express Optikai Szaküzlet

Globe Medical Center

Herbária 188. sz. üzlet

Herbária 163. sz. üzlet

Herbária 180. sz. üzlet

Herbária 45. sz. üzlet

Corvin Egészségközpont

Felsőörs Fiókgyógyszertár





Partnereink